ANALISIS IMPLEMENTASI ELECTRONIC COMMERCE UNTUK MENINGKATKAN OMSET PENJUALAN BUTIK MERY BERBASIS WEB MOBILE

Mery Efriyanti(1), Garaika Garaika(2), Rita Irviani(3),


(1) Prodi Sistem Informasi STMIK Pringsewu Lampung
(2) Prodi Manajeman, STIE Trisana Negara, OKU Timur, Sumatera Selatan
(3) Prodi Manajeman Informatika, STMIK Pringsewu, Lampung
Corresponding Author

Abstract


Mery Boutique is a place that provides a variety of women's and men's batik products that focus on service and good product quality. The purpose of doing this research is for an information system for selling batik products for women and men based on mobile web. This research is to develop an online-based sales information system in Meri boutique, the methodology used for the development of e-commerce systems is a structured methodology with a waterfall model. The results of this research are the application of e-commerce applications can help meri boutique businesses to develop more and increase sales turnover so that it can have implications for improving service to customers, consumers and administrative management.


Keywords


meri boutique, data collection methods

References


Agustin Dyah Utami, R. A. T. (2011). Pemanfaatan Blackberry Sebagai Sarana Komunikasi Dan Penjualan Batik Online Dengan Sistem Dropship Di Batik Solo 85 Agustin. Journal Speed, 3(3), 33–40.

Defrina, D., & Lestari, D. P. (2017). Aplikasi Pemesanan Makanan Dan Minuman Online Berbasis Mobile Browser Pada Restoran Tiga Saudara. Jurnal Ilmiah Informatika dan Komputer, 22(3), 158–170.

Hartono, J. (2009). Sistem Teknologi Informasi: Pendekatan Terintegrasi: Konsep Dasar, Teknologi, Aplikasi, Pengembangan, dan Pengelolaan (2 ed.). Yogyakarta.

Hidayah Wati, Danang Kusnadi, Noca Yolanda Sari, R. M. J. (2016). Implementasi E-Commerce Sebagai Media Promosi untuk Meningkatkan Pendapatan Usaha Kecil Menengah Produksi Kain Perca di Kecamatan Banyumas. Jurnal Kelitbangan Bappeda Pringsewu, 1(1), 85–103.

Isnanto, R. F., & Putra, A. (2013). Rancang Bangun Aplikasi M-Commerce Berbasis Android Sebagai Media Pemesanan Pada Distro Online. Unsri, 1–12.

Janner Simarmata. (2006). Aplikasi Mobile Commerce Menggunakan PHP dan MySQL. (Fl. Sigit Suyantoro, Ed.). Yogyakarta: Penerbit Andi Yogyakarta.

Muharto, A. A. (2016). Metode Penelitian Sistem Informasi Mengatasi Kesulitan Mahasiswa dalam Menyusun Proposal Penelitian. (S. Hasan, Ed.). Yogyakarta: Penerbit Deepublish.

Muslihudin, M. (2013). Sistem Informasi Penjualan Batik Basurek Berbasis Web Pada Basurek Collection Bengkulu. Jurnal TAM ( Technology Acceptance Model ), 1(1), 59.

Muslihudin, M., Wulandari, W., & Mei Listiarini. (2017). Perancangan Aplikasi Business Berbasis Business to Consumer (B2C) Pada Wisata Kuliner Khas Lampung. Jurnal Keuangan dan Bisnis, 15(1), 54–69.

Sudaryono. (2017). Metodologi Penelitian (Ed. 1.-Ce). Jakarta: Kharisma Putra Utama Offset.

Wiji Susanti, K., & Noca Yolanda Sari, M. M. (2015). Pengembangan Electronic Commerce Dalam Proses Meningkatkan Ukm Pada Dekranasda Kabupaten Pringsewu. Expert, 5(2), 42–47.

Wulansari, D. A. (2015). Pengaruh penjualan online terhadap omzet penjualan butik zieta desa sewulan kec. Dagangan Kab. Madiun. EQUILIBRIUM, 3(2), 134–143.


Full Text: PDF

Article Metrics

Abstract View : 212 times
PDF Download : 36 times

DOI: 10.56327/signaling.v7i2.846

Refbacks

  • There are currently no refbacks.